Így egyre kevesebb tanulói együttműködésen alapuló, kooperatív tanítási módszer állt a pedagógusok rendelkezésére. Ehelyett a szabályok betartása főként a frontális tanítás és egyéni munkaforma irányába billentette ki a mérleget. — Milyen mértékben sikerült a váltás a pedagógusok, illetve a diákok számára? — Az iskolai szinten egységes oktatási felületnek, valamint az előzetes tapasztalatnak köszönhetően az ősszel bekövetkezett váltás talán már zökkenőmentesebben működött. Mindamellett, hogy már különösebb nehézségek nélkül használjuk a Google Tantermet és Meetet, mégis úgy vélem, hogy akárcsak a személyes jelenléten alapuló oktatásban, az online térben is fontos az, hogy színt vigyünk a tanórákba. A digitális oktatás nem csupán attól lesz digitális, hogy egy virtuális tanteremben tanulunk, hanem attól is, hogy kihasználjuk a digitális világ nyújtotta lehetőségeket is. — A teljesség igénye nélkül bemutatna néhány olyan online felületet, amelyek segítségével pár perc alatt könnyedén érdekes és játékos feladatokat készíthetnek, vagy a már meglévőket szerkeszthetik át saját igényeinknek, valamint diákjaik képességeinek megfelelően?
A már előkészített feladatsorokat később bármikor módosíthatjuk, nem kell minden esetben elölről kezdeni az ötletelést. E feladattípusok előnye, hogy a diákok nem kötelező "feladatként" érzékelik őket, hanem sokkal inkább játékként, ezért a "győzelem kedvéért" többször is elvégzik a gyakorlatokat, sőt, igénylik az újabb és újabb feladatsort. Kezdetben ezek kidolgozásához bizonyára több felkészülési idő szükséges, mint egy frontális tanóra megtervezéséhez, viszont ha az óra végén a pedagógus láthatja diákjai elégedett mosolyát, akik épp újabb feladatokat kérnek, az minden fáradozást megér. Elek György
Akik december 2-tól minden feladatot szorgalmasan beküldtek, nevüket felírjuk a honlapunkra, és ha járványhelyzet megengedi jutalomban részesítjük. Kellemes ünnepeket és jó pihenést kívánunk! Várjuk jelentkezéseteket a beiratkozáskor: 2021. ápr. 15-16. További információk a beiratkozásról a honlapunkon található. Kattints ide: Feladat 15. 24. ) (logikai készség) Most a wordwall weboldalon tudsz majd játszani. Amikor elkészültél a feladattal, az utolsó képen azt látod, hogy hány pontod lett és mennyi idő alatt készültél el. Kérd meg testvéredet vagy szüleidet, hogy ezt a képet fotózza le és küldje el nekünk a email címre! Az emailba írjátok bele a neveteket is! Feladat 1 14. 17. ) (idegrendszeri érés aktiválása) Itt egy jó kis színezős játék! Itt most nem színes ceruzával kell színezned, hanem csak egy kattintással kiválaszthatod a kívánt színeket. Ha elkészültél, a színeződ letöltése után küldd el a emailcímre. Figyelj arra, hogy a neved is rajta legyen! Jó szórakozást! Szinező játék Jutalmul küldünk Neked egy nyomtatható dinót ajándékba.
— Valamennyi felület a személyes regisztrációt követően térítésmentesen elérhető, egyes esetekben viszont korlátozott az ingyenesen szerkeszthető feladatok száma. Az egyik különös kedvencem a Biteable videókészítő program, amely segítségével pár perc alatt készíthetünk a ráhangolódás vagy a reflektálás fázisában bemutatható rövid kis filmecskéket. Ezek révén felkelthetjük a diákok érdeklődését a téma iránt, rögzíthetjük a tanórán elhangzott új információkat, ugyanakkor alkalmas rövid, kis motivációs üzenetek megfogalmazására is, amelyekre (különösen a nehéz helyzetekben) mindannyiunknak igen nagy szüksége lehet. Hasonló animációs kisfilmeket készíthetünk a PowToon nevű program segítségével is. E videók alkalmasak lehetnek a tanulók motivációs kedvének serkentésére, egy adott témakör népszerűsítésére, valamint egy kérdéskör iránti érdeklődés felkeltésére egyaránt. — Nem lehet beérni azzal, hogy a diák és a tanár megismer egy felületet, és azt gondolja, hogy azzal a módszerrel éveken át taníthat-tanulhat, ugyanis a fejlődés nem áll meg, azzal lépést kell tartani.